המכה השמינית: נחילי ארבה פשטו על מצרים, בישראל נערכים

    דבורה גינזבורג | צילום: יואב מוטרו / משרד החקלאות 1 Comment on המכה השמינית: נחילי ארבה פשטו על מצרים, בישראל נערכים
    9:28
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on כת האיסיים, הפילוסופים והמשמעות היהודית לחיים טובים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    3325 שנים לאחר יציאת מצרים ורגע לפני פסח, במצריים מתמודדים שוב עם מכת ארבה העושה שמות בשדות החקלאיים • במשרד החקלאות הישראלי נמצאים בכוננות מוגברת והכינו מערך הדברה קרקעי ואווירי למקרה שהארבה יבקש לעבור את הגבול

    ארגון המזון והחקלאות של האו"ם העביר התראה למשרד החקלאות הישראלי בה נאמר כי בשל הימצאות נחילי ארבה באזור קהיר במצרים ועקב הרוחות ותנאי האקלים קיים סיכוי להגעת הארבה לדרום הארץ.
    במשרד קוראים לציבור לגלות ערנות ובמקרה של היתקלות עם נחילי ארבה המכילים אלפי פרטים, יש ליצור קשר עם המשרד ב"קו הארבה" בטלפון שמספרו 03-9681500.

    במקביל להיערכות להפעלת צוותי הדברה מהקרקע ומהאוויר, פנה משרד החקלאות לחברות המייצרות ומייבאות תכשירי הדברה על מנת לדאוג למלאי מספק של תכשירי הדברה להדברת המזיק.

    ארבה המדבר (בשמו המדעי: Schistocerca gregaria), הוא המזיק החקלאי הבולט ביותר. הוא נחשב אויב רציני למגדלים במדינות רבות ומהווה גורם קובע בין מזון לבין רעב. הדבר תלוי, בין היתר, במזג אויר, בלהקות ארבה, גודלן ומהירות נדידתן.
    הנזק בשנים מסוימות כתוצאה מפעילות הארבה, הגיע לרבע מיליארד דולר, מכמה סיבות: הארבה ניזון מטווח רחב ביותר של מיני צמחים, כל פרט אוכל ביום כמות השווה למשקלו וטון אחד של ארבה אוכל מזון כמו 2,500 בני-אדם.

    פלישת הארבה לישראל בשנת 2004 (משרד החקלאות)

    פלישת הארבה לישראל בשנת 2004 (משרד החקלאות)

    ארבה המדבר נמצא בעיקר במרכז אפריקה ולמעשה, מחודש ינואר 2005 אין ארבה בישראל, שנמצאת בגבול הצפוני של אזורי הסיכון. עד כה נרשמו במשך כ- 150 שנה 10 פלישות וכל פלישה נמשכה בדרך כלל מספר שנים. הפלישה הקשה ביותר הייתה בשנות החמישים ונמשכה כ- 10 שנים.



    1 תגובות

    מיין תגובות